Pre mňa nie sú dôveryhodné v tomto smere štáty, ktoré nezvládajú pandémiu resp majú horšie ukazovatele ako my a mali ich už aj v prvej vlne. V tomto ohľade väčšina západných štátov zlyhávala a zlyháva, nehovoriac už o USA. V krajinách, ktoré zvládli prvú vlnu dobre sa práve vypomstilo rýchle otváranie ekonomiky a škôl / Izrael / resp ponechanie detí v školach dokonca bez rúšok / ČR/ kde sa pracovníci v školstve veľmi rýchlo priblížili rizikom ochorenia na COviD 19 zdravotníckym pracovníkom a ani rúška to už potom v podstate nezachránili. Pýtam sa, načo je to dobré ? Prečo sa nemôžu učiť deti dištančne, v pohodlí domova, bez rúšok a bez zbytočného ohrozenia ostatných pri presúvaní a v školách ? Že je to menejcenná forma vyučovania ? No a ? Nebude nastálo a je to prijateľný kompromis v terajšej situácii, kedy nejde len o tú generáciu, ktorá sa vzdeláva. Z tohto hľadiska by som naopak povedal, že dištančná forma viac umožňuje rodine aj v týchto podmienkach určiť si priority. Možno z toho vyplynie, že nie je tak podstatné plnohodnotné vzdelanie mladých, ako prežitie rodiny ako celku.