reklama

Milujem Tatry

Prvý krát píšem blog vo vlaku. Doma v PC mám pripravený ďalší blog o školstve, ale počká. Zhoda náhod ma zaviala na posledný októbrový víkend do Tatier a keďže v poslednom čase zisťujeme, že aj 12 mesiačikovia sú nejakí bordelári, rozlúčka s letnou turistickou sezónou mala úžasné letné počasie, pookrial som na duši a priviedlo ma to skrátiť si cestu napísaním krátkeho blogu o mojom vzťahu k Tatrám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Do Tatier ma priviedli rodičia. Prvý krát som tu nechodil, ale ma nosili. Nie že by som bol z nejakej šľachtickej rodiny, ale ešte som nevedel chodiť, otec ma nosil v sedačke na chrbte. Ja som sa len kochal. Nepamätám si to, len mi o tom rozprávali a dosvedčujú to fotky v rodinnom albume. Časom som už cupital a potom kráčal po trasách sám. S mojimi rodičmi, neskôr s mojou manželkou, či priateľmi, ako i s mojimi študentmi. Priviedol som ich do Tatier už aj stovky. Mnohí z nich tu boli so mnou prvýkrát a vždy ma poteší, keď tu niekoho z nich po čase stretnem s frajerkou, či už s rodinkou. Za tie roky sa už zrejme nenájde značkovaná turistická cesta, kde by som nebol. Bol čas dobíjania vrcholov, čas náročnejších túr, no dnes mi stačí atmosféra Tatier, aby som dobil baterky. Stačí mi prechádzka magistrálou, nadýchanie vône ihličia, žblnkot horského potôčika, či výborný chatársky čaj na niektorej z obľúbených tatranských chát. Mam rád Térinku, Zbojníčku či "Brnčalku" pri Zelenom plese. Mam rad túry, kde sa človek trochu spotí, je pri výstupe chvíľu sám so sebou, so svojím vnútrom, keď nás počasie presvedčí, že nie sme to my, kto ma rozhodujúce slovo, ale hlavne keď nás Tatry odmenia očarujúcim výhľadom, ktorý očisťuje dušu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som bol vo švajčiarskych Alpách, pri jednom krásnom výhľade mi jedna Pražáčka hovori: "Pane, mám takový pocit, že tady začíná kralovství nebeské". Vážme si, že kúsok z neho máme doma.

Peter Papík

Peter Papík

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  7x

V niečom konvenčný, v niečom skôr ako "limitovaná edícia" :-) , človek, ktorý má rád svoje povolanie, hory, šport a všetko čo má svoju hodnotu a kvalitu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu