Nehody Regiojetu a komentáre

Autor: Peter Papík | 2.4.2015 o 22:11 | Karma článku: 6,18 | Prečítané:  1714x

V posledných dňoch sa vlakom RegioJet pritrafili dve nepríjemné situácie. Vykoľajenie na bratislavskej hlavnej stanici a prejdenie návestidla v polohe Stoj pri Bytči, čo takmer znamenalo zrážku dvoch vlakov. Nehody sa stávajú, sú žiaľ súčasťou života a hlavnou snahou je im predchádzať a minimalizovať ich, lebo úplne sa odstrániť nedajú. Ale nie o tom chcem písať. To, čo ma zarazilo boli niektoré komentáre čitateľov v diskusiách. 

Je pochopiteľné, že cestujúci na železnici uvítali konkurenciu. Konkurencia prináša prebudenie zo stagnácie a nové motivačné impulzy a lepšie služby pre zákazníkov. Novšak zaslepiť si oči a za každú cenu hájiť toho, kto svojim vstupom na trhu tú konkurenciu vytvoril je ťažko pochopiteľné. Narážam na niektoré komentáre, ktoré ľudia píšu v internetových diskusiách. Písať v týchto prípadoch o sabotáži štátnych železničných spoločností, ktoré sa spikli proti súkromnému prepravcovi svedčia prinajmenšom o neznalosti problematiky, no z niektorých príspevkov priam strieka žlč a vidno zakalené červené oči.

Niečo viem o zabezpečovaní jázd vlakov i posunov, viem aký systém je na bratislavskej hlavnej stanici a tak príspevky o schválnom "podhodení" výhybky sú pre mňa smiešne a trápne. Tak isto ako o sabotáži pri Bytči, či o tom, že sa to píše len keď sa to prihodí súkromnému prepravcovi a o štátnom by to nenapísali. 

Viem, že žijeme v dobe, keď sa to všade len tak hemží konšpiračnými teóriami, ale myslím, že zdravý rozum by sme strácať nemali. Nie všetko čo je súkromné, je automaticky kvalitnejšie a v tomto prípade dodám bezpečnejšie a nie všetko, čo je štátne je automaticky horšie. Len na okraj, stewardky súkromného prepravcu síce dobre vyzerajú, ale o doprave a preprave,či výprave vlaku veľa nevedia, v tom sa skutočne sprievodcom ZSSK nevyrovnajú. Čiže aj  v štátnych železničných spoločnostiach pracuje veľa kvalitných odborníkov a dokonca aj ľudí, ktorým záleží na kvalite poskytovaných služieb. Varia však z toho na čo majú. No určite nerobia sabotáže konkurenčnému prepravcovi.

Tešme sa my cestujúci, ak konkurenčné prostredie prináša kvalitnejšie služby, buďme radi, že je výber prepravcu, ale dúfajme, že konkurenčný boj nebude na úkor bezpečnosti, lebo vlak sa nemusí vykoľajiť len pri posune, keď ide 40-kou a prázdny a prejdenie návesti Stoj nemusí skončiť vždy happyendom, nežijeme v amerických filmoch.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?