Je pochopiteľné, že cestujúci na železnici uvítali konkurenciu. Konkurencia prináša prebudenie zo stagnácie a nové motivačné impulzy a lepšie služby pre zákazníkov. Novšak zaslepiť si oči a za každú cenu hájiť toho, kto svojim vstupom na trhu tú konkurenciu vytvoril je ťažko pochopiteľné. Narážam na niektoré komentáre, ktoré ľudia píšu v internetových diskusiách. Písať v týchto prípadoch o sabotáži štátnych železničných spoločností, ktoré sa spikli proti súkromnému prepravcovi svedčia prinajmenšom o neznalosti problematiky, no z niektorých príspevkov priam strieka žlč a vidno zakalené červené oči.
Niečo viem o zabezpečovaní jázd vlakov i posunov, viem aký systém je na bratislavskej hlavnej stanici a tak príspevky o schválnom "podhodení" výhybky sú pre mňa smiešne a trápne. Tak isto ako o sabotáži pri Bytči, či o tom, že sa to píše len keď sa to prihodí súkromnému prepravcovi a o štátnom by to nenapísali.
Viem, že žijeme v dobe, keď sa to všade len tak hemží konšpiračnými teóriami, ale myslím, že zdravý rozum by sme strácať nemali. Nie všetko čo je súkromné, je automaticky kvalitnejšie a v tomto prípade dodám bezpečnejšie a nie všetko, čo je štátne je automaticky horšie. Len na okraj, stewardky súkromného prepravcu síce dobre vyzerajú, ale o doprave a preprave,či výprave vlaku veľa nevedia, v tom sa skutočne sprievodcom ZSSK nevyrovnajú. Čiže aj v štátnych železničných spoločnostiach pracuje veľa kvalitných odborníkov a dokonca aj ľudí, ktorým záleží na kvalite poskytovaných služieb. Varia však z toho na čo majú. No určite nerobia sabotáže konkurenčnému prepravcovi.
Tešme sa my cestujúci, ak konkurenčné prostredie prináša kvalitnejšie služby, buďme radi, že je výber prepravcu, ale dúfajme, že konkurenčný boj nebude na úkor bezpečnosti, lebo vlak sa nemusí vykoľajiť len pri posune, keď ide 40-kou a prázdny a prejdenie návesti Stoj nemusí skončiť vždy happyendom, nežijeme v amerických filmoch.