Re : Čakanie na vlak v Tatrách sa predĺžilo

Autor: Peter Papík | 12.4.2014 o 16:43 | Karma článku: 10,91 | Prečítané:  1080x

Pod týmto názvom prinieslo článok dnešné vydanie denníka SME : http://ekonomika.sme.sk/c/7168098/cakanie-na-vlak-v-tatrach-sa-predlzilo.html Upozornil som na tento problém už v mojom blogu v decembri 2013, kde som písal i o ďalších „pikoškách" nového grafikonu vlakovej dopravy. Sťažnosti asi pribúdajú a tak už reaguje aj Ministerstvo dopravy prostredníctvom svojho hovorcu. Ako u neho už býva zvykom, úplne mimo misu.

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa sa vyjadril : „Železničiarov pri tvorbe grafikonu obmedzuje miestna situácia, teda jednokoľajná trať do Vysokých Tatier"

Je zaujímavé, že jednokoľajná trať je tam od nepamäti, ale my si pamätáme aj grafikon, kde prípoje sedeli a cestujúci boli spokojní. A treba podotknúť, že trať je síce jednokoľajná, ale má dostatok staníc, kde sa vlaky môžu križovať.

Vraj : „V cestovnom poriadku platnom od decembra museli posunúť príchody a odchody rýchlikov v oboch smeroch pre modernizáciu trate medzi Bratislavou a Žilinou."

Pýtam sa, prečo neposunuli aj prípojné tatranské električky? Veď rekonštrukcia trate medzi Bratislavou a Žilinou je plánovaná a bude trvať ešte roky, pri jej súčasnom tempe.

„Prioritou je zabezpečiť prípoj k rýchlikom od Košíc. Pokiaľ ide o počet cestujúcich, je to silnejší dopravný prúd," tvrdí Kóňa.

Tu treba pripomenúť, že rýchliky od Košíc prichádzajú v 18-tu minútu taktu (13.18, 15.18...) a od Bratislavy len o pár minút neskôr, v 31, či 35 minútu. No tatranské električky odchádzajú z Popradu v 29- tu minútu. Je problém posunúť ich o 10 minút, aby to vyhovovalo aj príchodom od Košíc i od Bratislavy?

„Nastaviť grafikon optimálne a na dlhší čas sa však podarí až po dokončení modernizačných prác na železnici, vysvetľuje ministerstvo." No tak to si počkáme. Tipneme si, 10 rokov? Či som optimista?

Vylepšiť situáciu má jeden posilový vlak : „Aby to cestujúcim aspoň trochu vynahradili, od polovice mája do polovice septembra zavedú posilový spoj z Popradu o 9.33 h, ktorý bude nadväzovať na ranný IC rýchlik z Bratislavy." Na tento ranný vlak sa dostanú len ľudia zo staníc, kde IC stojí, z iných nie, lebo prípoje na IC vlak nie sú. Prvý normálny rýchlik zo staníc, kde IC nestojí prichádza zo západu do Tatier až 10.35! Tam už zostáva všetko po starom. Ale aj tu nám ponúkajú riešenie : „Nešťastný prípoj od rýchlikov od Žiliny sa usilujú vyvážiť prípojmi ozubnicovou železnicou zo stanice Štrba do Štrbského Plesa, odkiaľ sa dá pokračovať do Smokovca a Tatranskej Lomnice."

Tak sa na to „riešenie" pozrime bližšie. Rýchlik 601 od Bratislavy príde na Štrbu 10.20. Zubačkou s prestupom na Štrbskom Plese prídete do Starého Smokovca 11.52. Ak nevystúpite na Štrbe, ale až v Poprade, kde budete hodinu čakať na prípoj, ste v Starom Smokovci 11.53! Tak to je skutočne dobrá rada! Majú nás za bláznov?

A to sa dočítate aj že sa týmto problémom zaoberá tím niekoľko desiatok ľudí! No ďakujem pekne za také tímy.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?