Máme nový grafikon

Autor: Peter Papík | 15.12.2013 o 16:49 | (upravené 15.12.2013 o 17:05) Karma článku: 10,03 | Prečítané:  1139x

Od dnes 15.12.2013 platí nový grafikon vlakovej i autobusovej dopravy. Aj keď oproti minulému sa niečo aj zlepšilo, opäť vznikli nové „perly" , ktoré "spríjemnia" cestujúcim život. A to hovorím, len o jednom grafikone - vlakovom, lebo čakať, že sa nadviažu autobusy a vlaky, je na Slovensku dlhodobá utópia.

Príkladov by každý, kto cestuje vlakom mohol uviesť viac, tak len niečo na zamyslenie. Dajme tomu, že sa rozhodnete ísť v sobotu na výlet do Tatier zo západného Slovenska. Prvý vlak je zo staníc, kde nestojí IC, až rýchlik 601 Horalky Sedita z príchodom do Popradu 10.35. „Prípojný" vláčik do Tatier odchádza z Popradu 10.29! Ďalší ide o hodinu. A takto sú v rámci „taktu" vlaky vedené celý deň. Príchody rýchlikov od Bratislavy vždy v 35 minútu a odchody do Tatier 6 minút predtým. V minuloročnom grafikone prichádzali rýchliky od Bratislavy v 29 minútu a vláčiky do Tatier odchádzali v 37 minútu. Čiže toto sa ozaj vydarilo. Môžete sa pokochať krásami popradskej stanice. Ani IC Vám nepomôže, lebo jednak na neho nie sú vedené prípoje a prichádza do Popradu v 31 minútu, čiže dve minúty po odchode vláčika do Tatier.

Na ceste naspäť, síce prípoje sedia, ale posledný rýchlik smerom „dolu" ide o 17.18 -Okay elektro, čo je podľa mňa skoro. To ale nie je tohtoročná novinka.

Toto je v Tatrách dlhodobý problém, akurát raz to pokazia na príchode, raz na odchode, raz smerom Od Košíc, potom od Bratislavy. Pritom, keď si pozriete príchody a odchody rýchlikov do Popradu, tak najideálnejšie príchody a odchody tatranských vláčikov by bol okolo celej hodiny. Ale príde na to niekedy niekto kompetentný?

No ale nemusíme cestovať len na výlet. Ak napríklad cestujete od Žiliny rýchlikom a potrebujete prestúpiť na Galantu, či Nové Zámky, tak zase budete hodinu obhliadať trnavskú stanicu. Rýchliky prichádzajú v 33 minútu a „prípoje" na Galantu odídu v 28 minútu. Čo tiež nie je tohtoročná novinka, ale ani žiadna náprava sa nekonala. (Poznámka: pred dvomi rokmi odchádzali vlaky do Galanty v 38 minútu).

Viem, že sa nedá každému vyhovieť, ale toto sú podľa mňa do očí bijúce veci. Dalo by sa písať ešte veľa, ale načo. Veď cestujúci nadávajú a vlaky jazdia podľa taktu a nie podľa logiky. Ale buďme radi, že ešte niekde jazdia.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?