reklama

Výhybkári a Ľudevít Štúr

Výhybkári, dôležitá funkcia na železnici, po nástupe modernej počítačovej techniky pomaly končia, ale ich funkcia určite nezaniká. Na rôznych štátnych, či verejných úradoch sa určite uplatnia, pretože ich počet sa tam postupne zvyšuje. Naposledy som to postrehol pri prípise, ktorý nám prišiel v súvislosti z výročím Ľudovíta Štúra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Čo je to výhybkár v úrade? To je človek, ktorý listy z vyšších, nadriadených inštitúcií presunie v pošte na nižšie, podriadené organizácie a potom zase naopak. Len prehadzuje výhybku, či adresu prijímateľa. Vy mu odpoviete a on Vašu odpoveď zase presmeruje na úrad, ktorý danú informáciu požadoval. Dôležitá funkcia. Na železnici určite. Na úrade neviem...Nebude on predsa do toho vstupovať, vyhľadávať údaje, či nedajbože rozmýšľať. Inak už viem, prečo sa v školstve na tvorivú činnosť a vedenie k vlastnému názoru, či rozmýšľanie vymedzuje stále menej času. Pre prax je to nepotrebné. Vlastné rozmýšľanie, či názor sa nenosí. A u takých výhybkárov v úrade len zbytočne zdržuje. Ba môže zahltiť systém. Ešte by niekto prišiel na to, aké hlúposti sa vyžadujú. A tak Vám výhybkár presmeruje tabuľku, ktorú treba vyplniť a o týždeň skoro takú istú, len tentoraz je naležato a má o jeden stĺpec menej. Veď načo by si tie údaje vzali s predchádzajúcej tabuľky, či niekoľkých elektronických databáz, ktoré ste x-krát vypĺňali. Takto je to jednoduchšie. Pre výhybkárov určite.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno som si musel pretrieť oči, či dobre vidím. Jeden z výhybkárov nám presmeroval do školy list Ministerstva kultúry, aby sme uviedli i s presnými dátumami (!) akou formou si pripomenieme 200-té výročie narodenia jedného z najvýznamnejších predstaviteľov slovenského národného života Ľudovíta Štúra. Priznám svoju nevedomosť. Musel som si ísť „vygúgliť" kedy sa nám ten náš Ľudevít presne narodil. Internet odpovedal rýchlo : 28. október 1815. No rátanie mi išlo vždy lepšie ako jazykovedy a tak som hneď zistil, že tých 200 rokov uplynie až o 2 roky!!! Neviem čo bude o 2 roky, či dožijem(aj pri mojom nie ešte pokročilom veku, ale pri takýchto výhybkároch to nie je úplne isté...), či budem ešte na tomto, či inom mieste, ale mám určiť ako si pripomenieme a kedy toto významné výročie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamyslel som sa hlboko. Nejaká nástenka, či recitačná súťaž, to dokáže každý. 200 rokov je 200 rokov a keď nám dávajú taký časový predstih, treba vymyslieť niečo originálne. A v tom som dostal nápad. Čo tak navrhnúť na porade všetkým kolegom - mužom, aby sme začali zapúšťať bradu! Takú štúrovskú. Do 2 rokov, kým bude výročie to dotiahneme k dokonalosti a budeme origilálni! Len dvoch vecí sa obávam. Neviem či to prejde, riaditeľ je zástanca pravidelného holenia a ja keď som príliš zarastený vyzerám otrasne. Aby to nezobrali ako výsmech národovcovi. Ale na moju obranu, ja som z tým nezačal. Neviem čo by povedal Ľudevít na ten list a výhybkárov.

Peter Papík

Peter Papík

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  7x

V niečom konvenčný, v niečom skôr ako "limitovaná edícia" :-) , človek, ktorý má rád svoje povolanie, hory, šport a všetko čo má svoju hodnotu a kvalitu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu