Plné vlaky

Autor: Peter Papík | 2.10.2013 o 18:47 | (upravené 2.10.2013 o 20:04) Karma článku: 10,67 | Prečítané:  1212x

Ak niekomu chýba ľudská blízkosť, či už dlho nemal pocit tela na tele, odporúčam vybrať sa na cestu vlakom v takzvanom exponovanom čase. Najlepšie v piatok z Bratislavy, či v nedeľu večer, alebo v pondelok ráno do Bratislavy. Osobne odporúčam rýchlik 609 Spišan, v piatok popoludní.

Nastúpiť do tohto vlaku napríklad v Trnave, Leopoldove, či Piešťanoch je mimoriadne náročná úloha a zvládnu ju len trénovaní. Ak sa Vám to podarí, tak budete stáť na jednej nohe, nie vždy na svojej a budete v intímnej blízkosti v lepšom prípade s nejakou peknou študentkou, vracajúcou sa z internátu, ale môže nastať i horší prípad, že Vám do ucha dýcha nejaký mierne podgurážený východniar vracajúci sa z týždňovky, alebo pocestujete štyria spolu v krásnom ovzduší WC, či dokonca síce na vzduchu, ale medzi vagónmi. Tam je aspoň vzduch i keď netušíte, či tie vozne vydržia spojené. Myslím, že by mali vytvoriť zvlášť vagón so študentkami a tam by sa pristupovalo -natláčalo za príplatok, železnice by zarobili.

Ale teraz trochu vážne. Také cestovanie je nedôstojné človeka. Nemáte žiadny priestor, nejaký presun na WC nepripadá do úvahy a aj ak si kúpite miestenku môže sa Vám stať, že sa do vozňa ani nedostanete. A ak aj áno a pretlačíte sa na svoje miesto tak ste väzeň v kupé, lebo už sa z neho nedostanete. Taký komfort ponúkajú v niektorých vybraných vlakoch naše železnice. Ale viniť ich asi nie je v tomto prípade celkom na mieste. Varia z rozpočtu, aký majú, alebo inak povedané koľko si Ministerstvo dopravy objedná na daný rok. Je smutné, že zo 68 tratí na Slovensku (mapa ŽSR) je 23 zastavených, čiže bez premávky vlakov a na tratiach kde vlaky chodia, zažívajú cestujúci takéto situácie. V normálnom štáte či spoločnosti, by v takýchto exponovaných časoch išiel za rýchlikom ďalší -následný vlak.(Nad takouto otázkou redaktora sa hovorca Ministerstva dopravy len pousmial ). Tým skôr, keď sa to deje týždeň čo týždeň. Odporúčania EÚ v oblasti dopravy sú pritom jasne formulované v prospech ekologickej železničnej dopravy. Mne je jasné, že sa dá vyskakovať, len do výšky finančných možností, ale na druhej strane aj zver sa vozí v lepších podmienkach.

Nechcem len kritizovať a ako dlhoročný cestujúci mám aj svoj návrh na zlepšenie. Je žiaľ diametrálne odlišný od návrhu Ministerstva dopravy, ktorý bol prezentovaný v médiách, že do takýchto vlakov by nemali platiť zľavy, prípadne by mali byť drahšie!! Vraj si ľudia rozmyslia, či takým vlakom pôjdu. To je úplná strata zmyslov a to môže navrhnúť len niekto od stola, ktorý vlak videl iba na modelovej železnici. Veď keď ste porušili spoje, tak akým iným vlakom majú tí ľudia cestovať?? Môj návrh je iný. Zaviedol by som rýchliky povinne miestenkové, kde by sa lístky aj s miestom predávali do vypredania. A ak chce niekto cestovať aj po vypredaní vlaku, práve tým spojom, mohol by dostať zľavnený lístok na státie. V čom je výhoda? V tom, že mnohí ľudia, ktorí necestujú denne by si pri kúpe lístka uvedomili, že vlak je vypredaný a ak ich cesta nie je nutná práve v tento deň, či týmto spojom, mali by možnosť si to rozmyslieť. Viem z vlastnej skúsenosti, že veľa ľudí sa čuduje, že je tak plný vlak a hovoria, že keby vedeli cestujú inokedy. Tí, čo chcú sedieť by si kupovali lístok v predstihu, trebárs i drahší a tí, ktorým by sa lístok neušiel by mali slobodný výber. Buď na stojáka za zľavu, alebo iný vlak. Lebo už niečo s tým robiť treba. V 21. storočí sa takto necestuje.

No Ministerstvo dopravy má zrejme iný plán, za takto natrieskaný vlak si priplaťte!  Inak pán minister Počiatek, čo tak sa zviesť takýmto spojom, aj s Vaším usmievavým hovorcom, lebo o tom nestačí čítať, to treba zažiť. Ale užijete a vypočujete si toho dosť a nebude to príjemné. Ale vezmite aj svojich predchodcov, lebo v tomto ste všetci rovnakí, len neviem či sa dostanete do vlaku.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?